8.) De ce spiritul lui Bețaleel?

De ce spiritul lui Bețaleel?                                  
De Ștefan și Daniel Sescu                                                                    

        Am notat titlul sub formă de întrebare din mai multe motive. Unul din mulţimea de motive, este că trebuie să avem experienţa lui Bețaleel ca artişti în modelarea altarului Bisericii. Importanţa spiritului lui Bețaleel este prioritară şi esenţială, deoarece a fost primul înregistrat în Scriptură care a măsurat şi modelat practic altarul cu: lungimea, lăţimea şi înălţimea de cinci coţi de exemplu, cu propria lui mână <la Sanctuar, înainte de inspectarea lui Moise>[1]. Această exerienţă pro-iectează lumină despre faptul că primii care trebuie să măsoare cu dimensiunea cotului altarul comunităţii trebuie să fie cei care au responsabilitatea prezidării comitetelor.  Bineînţeles că primul înregistrat în Sfânta Scriptură nu a fost Bețaleel, ci Moise ca umbră a Domnului Isus, care a fost verificat, probat sau avertizat cu lepră, în cazul în care <cotul era băgat în sân>[2].  Beţaleel a fost primul <în > şi <la> Sanctuar,  pentru că Moise a măsurat la inspecţie. Având în vedere că aproape toate reformele în Israel începeau <întâi> cu unificarea, restaurarea, sau dregerea acestui altar, credem că este bine să începem cu primul măsurător şi modelator al altarului aşa cum ne prezintă Doctrina Sanctuarului (1Reg.18.31; 2Cron.15.8; Ezra 3.3; etc.).
        Adevărul despre spiritul lui Beţaleel are aplicaţii excatologice, pentru că modelatorul ales de Dumnezeu era din seminţia lui Iuda (Exod 31.2), cel dintâi spirit care la această oră are <întâietate> la sigilare (Rom. 3.1-2; Ap.7.5)
      Numele „Beţaleel” se traduce <la umbra lui Dumnezeu>[3]. Acest nume sugerează ideea că făcea <o slujbă care este chipul şi umbra lucrurilor cereşti după poruncile primite de Moise de la Dumnezeu când avea să facă  cortul>[4].  În contextul umbrelor şi al doctrinei Sanctuarului,  altarul de aramă a fost şi este umbra crucii. După cum mielul era jertfit la altarul dinaintea Sanctuarului evreilor, tot aşa Mielul lui Dumnezeu care ridică păcatele lumii a fost jertfit la crucea de pe muntele Golgota .
      Biblia ne dă dovezi că altarele, ligheanul, sfeşnicul, masa punerii înainte, chivotul, Cortul (Templul), au fost făcute sub conducerea şi  coordonarea directă a lui Bețaleel [5] ca artist în executarea lucrărilor din Sanctuar şi din afara lui. Bețaleel nu putea executa de calitate toate aceste figuri sau chipuri, dacă măsurile şi valorile figurilor nu erau încorporate în viaţa lui. Poate cineva să predice cu putere calitativă măsurile şi valorile spirituale ale altarului restabilit al Bisericii Adventiste de Ziua a Şaptea cu Ploaia Timpurie (sau ale crucii) pentru Marea Reformă de la Ploaia Târzie, dacă măsurile şi valorile altarului pentru reformă nu sunt încoporate în viaţa predicatorului ?
       Bețaleel ca artist al poporului nu putea modela altarul de aramă de calitate şi nu putea să prezinte lui Moise chipul altarului pentru inspecţie, atâta timp cât măsurile şi valorile ca o artă nu erau încorporate în viaţa lui ca semn oficial cu aspect pronunţat şi distinct. Dacă un predicator din orice departament, se identifică spiritual cu altarul arderii de tot  (ca umbră a crucii) cu înfăţişare de aramă, atunci face din predica lui puterea propovăduirii Evangheliei. Iată o mărturie ce confirmă puterea crucii ca original al altarului de aramă ce nu zăngăne [6].
        „Fiindcă propovăduirea crucii este o nebunie pentru cei ce sunt pe calea pierzării; dar pentru noi, care suntem pe calea mântuirii, este puterea lui Dumnezeu”[7].           
   Pastorul de comunitate ca predicator (profesor) nu poate face redeşteptare şi reformă în comunitate, atâta timp cât măsurile şi valorile altarului restabilit cu Ploaia Timpurie ca o artă,  nu sunt încorporate în viaţa lui ca semn oficial cu aspect pronunţat şi distinct. Această condiţie necesară trebuie să fie conform Modelului Standard. De exemplu, Domnul Isus (Cuvântul lui Dumnezeu) nu putea să prezinte măsurile şi valorile altarului de aramă atât prin Biblie (teoretic) cât şi practic în viaţa Lui, dacă El Însuşi nu măsura cu cotul altarul crucii cu înfăţişarea de aramă [8]. Iată priorităţile pentru redeşteptare şi reformă în Biserică:
    „ Este nevoie de reformă în popor, însă aceasta trebuie să-şi înceapă lucrarea curăţitoare mai întâi în rândul pastorilor.’’[9]            
      Sau, Domnul Isus (Cuvântul lui Dumnezeu) nu putea să prezinte măsurile şi valorile altarului de aramă atât prin Biblie (teoretic) cât şi practic în viaţa Lui, dacă El Însuşi nu se înfăţişa înaintea noastră la cruce cu înfăţişarea de aramă [10]. În contextul acesta, omul cu funia şi cu prăjina în mână nu putea să prezinte lui Ezechiel măsurile şi valorile altarului de aramă dacă el însuşi nu avea <înfăţişarea de aramă>, <dintr-o bucată> după <modelul unic> ca un <singur om> (Ezechi.40.3). Pastorul de comunitate (profesorul), nu poate face reformă în comunitate atâta timp cât nu poate mărturisi practic prin viaţa lui înfăţişarea de aramă ca un altar viu şi martor pentru comunitate.
        Am prezentat aceste condiţii, deoarece înfăţişarea de aramă trebuie să se identifice pentru timp escatologic cu întregul spirit al celor douăsprezece spirite ale lui Israel care trebuie să se ridice ca un altar viu <dintr-o bucată>,  <ca un singur om> sau ca <12 pietre vii zidite în altarul restabilit> aşa cum ne arată Biblia (Num.14.15; 16.22; Jud.20.1; 1Sam.11.7; Neem.8.1; F.Ap.1.14; Ex. 24.4; Ios.8.32; 1Reg.18.31; Ap.7.4-8).


       Puteau Moise, Iosua şi Ilie să unifice, PRIN Dumnezeu, pietrele în altar sau să facă reformă în Israel, dacă ei nu aveau acelaș Duh Sfânt care a fost în Bețaleel, Iov, în omul văzut de Ezechiel şi în Domnul Isus ,conform dovezilor din Biblie (Iov 6.12; Ezech.40.3; Num.21.9; Ezech.1.4,27; 8.2 ) ?
        La modelarea, zidirea, restabilirea sau dregerea altarului de aramă
pentru reformă, ceea ce a fost important a fost ca spiritul lui Bețaleel la umbra lui Dumnezeu, cât şi a lui Iov, Iosua sau Ilie să se identifice cu toate măsurile şi valorile spirituale ale altarului. Dacă luăm ca exemple aceste probe, atunci modelajul (arta) sau zidirea va fi de calitate, dacă <înfăţişarea> noastră ca veghetori de turmă va fi asemenea probelor vii prezentate de Biblie [11], şi nu în ultimul rând asemenea Standardului Suprem [12].
       Mărturia sau predica altarului viu ca martor cu starea sau înfăţişarea de aramă, nu poate fi puternică şi mişcătoare dacă persoana, familia sau comunitatea nu face parte din altarul restaurat asemenea celor 12 pietre unificate în altar [13]. A predica cu putere măsurile şi valorile spirituale ale altarului pentru reformă înseamnă, ca  măsurile şi valorile spirituale ale altarului restaurat să fie încorporate în viaţa predicatorilor, purtând semnul oficial cu înfăţişare de aramă, asemenea probelor vii şi nu în ultimul rând asemenea Standardului.
     Poate cineva să transmită o solie de unitate sau de unificare pentru zidirea altarului Bisericii pentru Marea Reformă de la Ploaia Târzie dacă nu trăieşte practic, chiar şi prin experienţa Cincizecimii, atingerea stadiului de a fi în acelaşi cuget şi spirit cu biserica desăvârşită asemenea ucenicilor din ziua Cincizecimii, ca semn oficial al unităţii cu Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt (F.Ap.1.14; 4.32 ) ?
     


Înălțarea steagului Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea


-Ridicarea sau înălțarea (altar = înălțare) steagului Emanuel, înseamnă înălțarea Bisericii. Înainte ca Ea să fie înălțată la cer ca un altar viu și înainte de marea strâmtorare, biserica va fi înălțată pe pământ pentru terminarea propovăduirii Evangheliei până la marginile pământului , prin Marea Strigare sau Ploaia Târzie.                                                                                                                                          

-Cuvintele ce răspund la întrebările <ce> şi <cum> să propovăduim Evanghelia până la marginile pământului într-un timp foarte scurt, ne arată că semnul sau steagul nu se află într-o mănă leproasă fără semnele lui Dumnezeu (Ex.4.2-7). El nu introduce într-o mână cu lepră un inel de aur (Luc.15.22). Cine poate să creadă că Domnul Isus va pune cheia Împărăţiei Cerurilor într-un cot băgată în sân (Ex.4.6-7; Mat.16.19)?
     Înălţarea soliei pentru Marea Reformă de la  Ploaia Târzie înseamnă, ridicarea crucii lui Hristos în poziţie verticală dreaptă sau neprihănită, asemenea unui toiag sau steag Emanuel, cu nişte mâini a căror coate au măsurat măsurile spirituale ale altarului de aramă. Moise nu putea primi chipul altarului de aramă în coţi pe Muntele Sinai după eliberare, dacă nu-l măsura practic cu propriul cot în timpul celor 40 de ani, cât a păscut turma lui Ietro. După cum chipul omului care a arătat lui Ezechiel măsurile în coţi ale altarului avea înfăţişarea de aramă[14], tot aşa şi Moise care a arătat măsurile şi valorile în coţi ale altarului, avea înfăţişarea de aramă asemenea exemplelor vii[15]. Acest exemplu ne descoperă că nu putem predica PRACTIC măsurile şi valorile spirituale ale altarului crucii (steagul Emanuel) şi ale Templului pentru Marea Reformă de la Ploaia Târzie sub îndemnul Scripturii[16], dacă nu am măsurat cu propriul cot, măsurile şi valorile spirituale ale altarului de aramă – ca umbră a crucii (Ex.27.1).    
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Ex. 31.4; 38.1; 2 Cron.1.5
[2] Sfânta Scriptură sugerează că a <sta cu mâinile în sân> este tocmai contrariul de-a <întinde coatele> pentru a măsura spiritual altarul crucii ( Exod 17.12.u.p; Ioan 21.18). Biblia spune că  <a sta cu mâinile în sân>înseamnă :1.- a coace roadele minciunii - Iov 15.35, 2.- a ascunde nelegiuirea – Iov 31.33. u.p; Psalm 55.10, 3.- a cultiva răceala – Iov 38.29, 4.- a batjocorâ – Psalm 79.12, 5.- a cultiva lenea şi somnul – Proverbe 6.10, 6.- nebunie – Ecleziast 4.5, 7.- şi lepră – Exod 4.6-7.
       Dumnezeu l-a avertizat pe Moise că ţinerea mâinilor în sân înseamnă lepră, în contrast cu întinderea mâinilor pe cruce (Compară Ex.4.6-7 cu Ioan 21.18).
[3] Dicţionar Biblic vol.1,  pag.160,  Editura „Stefanus”
[4] Ev.8.5
[5] Ex..31.3-6
[6] 1Corint.13.1
[7] 1 Corinteni 1.18, marcarea noastră
[8] Num.21.9; Ezech.1.4,27; 8.2
[9] E.G.White 1T.pg.484
[10]  Idem
[11] Iov 6.12; Ezech.40.3
[12] Num.21.9; Ezech.1.4,27; 8.2
[13] Ex.24.4; Ios.8.32; 1Reg.18.31
[14] Iov.6.12; Ezechiel 1.4, 27; 8.2
[15] Idem
[16] Ezech.43.10-11

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu